חיסכון בזמן ירידות הקורונה

חיסכון בזמן ירידות - עושים לכם קצת סדר

האם אנו נכנסים ל"משבר הקורונה" או שהנגיף הוא רק טריגר שהצית תיקון חד בשווקים?

בחודש האחרון, הבורסות בעולם מתנהגות כמו רכבת הרים. התנודתיות בשווקים השונים גבוהה ומדד ה- VIX או בשמו האחר  "מדד הפחד" משקף זאת בבירור.

עדכון לקוחות חיסכון בזמן ירידות - קורונה

לקוחות יקרים,

האם אנו נכנסים ל"משבר הקורונה" או שהנגיף הוא רק טריגר שהצית תיקון חד בשווקים?

בחודש האחרון, הבורסות בעולם מתנהגות כמו רכבת הרים. התנודתיות בשווקים השונים גבוהה ומדד ה- VIX או בשמו האחר  "מדד הפחד" משקף זאת בבירור. אין ספק שלנגיף יש השפעות שליליות על פעילות החברות, ולכך השפעות פיננסיות. השאלה עד כמה שוק ההון יפגע כתוצאה מהנגיף תלויה בעיקר בהתפשטות הנגיף והשפעתו על הפעילות השוטפת. את זה, גם מומחי בריאות עדיין מתקשים להעריך.

 

הבורסות בעולם לא קורסות בגלל חשש מהנגיף או משעורי התמותה. הבורסות מתנהגות כך, כי המשקיעים חוששים מההשלכות של ניסיונות הקיצוניים של הממשלות למגר את הווירוס. בידוד המוני של כח העבודה מקשה על יכולת היצור ועל כח הקניה. הירידה בערך המניות משקף את החשש של המשקיעים לגבי הרווח העתידי של החברות הנסחרות והפגיעה ברווחיותן.

 

השאלה החשובה שכל אחד צריך לשאול את עצמו, היא מה אופק ההשקעה שלו.

מחיר המניות משקף את הערך שלהן לו קניתם או מכרתם אותן כיום. מי מכם שלא תכנן לעשות זאת בתקופה הקרובה אין לו צורך לחשוש או לשנות מסלול השקעה. זה נכון שירידה של 30% בערך התיק מפחידה, אך אין לה משמעות אם אתם לא צריכים את הכסף עכשיו אלה רק בעוד 15-20 שנה מהיום.

מי שמשקיע כיום רוכש יותר מניות בפחות כסף ומגדיל את הסיכויים שלו לרווח. שינוי למסלול סולידי יותר או פדיון בהפסד רק מקבע את ההפסד ומקשה על החזרתו בעתיד.

 

בבדיקה שנעשתה על המשברים בבורסות ובעיקר על המשבר של הסאב פריים ב-2008, מראה שהאסטרטגיה של לברוח בירידות פוגעת במשקיעים.

במהלך 2008, מדד ת"א 100 ירד בכ-50%. מספר הימים בהם המדד עלה, הסכתם ב-23 ימי מסחר.

בשנת 2009 עלה המדד בכ-84%. מספר הימים בהם המדד עלה ביותר מ-2% הסתכמו ב-30 ימי מסחר.

כל אחד מכם, בחר במנהל השקעות מנוסה שיעזור לו להגדיל את חסכונותיו. יש כאלו שבחרו בכלל, מגדל, ילין, אלטשולר…

הסיבה לכך, היא  שלכל אחד מכם תחום עיסוק בו הוא מתמחה. אלה שזה לא תום ההתמחות שלהם  בחרו בבית השקעות / מנהל השקעות שיסייע להם בניהול ההשקעות.

לכן, אם זה לא תחום ההתמחות שלכם, אנא הקשיבו למומחים אותם בחרתם האומרים שמאחר ולא ניתן לתזמן את השוק (גם הם אינם יודעים אלו ימי מסחר יעלו בכל שנה) מומלץ לא לבצע שינוי במסלולי ההשקעה או לבצע פידיון.

 מצ"ב תמונה מכתבה שפורסמה בעיתון דה-מרקר 18.3.2020. קישור לכתבה לחץ כאן.

מאמר זה הינו כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ אישי ופרטני